isabellehallstrom

Alla inlägg under oktober 2011

Av isabelle hällström - 31 oktober 2011 20:39

Över 1 ponny. Som man bara rider ut och skrittar, i 45 minuter ?

Hur nöjd får man va ?

Hur duktig kan ponnyn va ?

Tydligen Väldigt, nöjd.

Världigt, duktig !

I bara 45 minuter.

Jag e riktigt nöjd över Middis ida ! Skritta som sagt i 45 minuter, och var nöjd ?

Aa, för ponnyn e Otroligt .... Jag vet inte ? ... Så MIN !

Snacka om att man KAN älska någon såååå mycket efter bara EN vecka <3

Ja, det kan man verkligen ! Iaf JAG kan det !

Vi passar så bra tsm, och jag är sjukt glad, at jag fått henne ! <3

 

Och imorgon blir det en lååång dag i stallet :O


  • Upp 06:00.
  • Fixa allt för ponnysarna.
  • Aariel sko`s. ( 9:00 )
  • Rida Aariel.
  • Hjälpa Hanna med Masso. ( 11:00 )
  • Rida Middis.
  • Träna Humlan.

Jag har en hel del att göra asså !


Så, NU ska jag sova !

God Natt !


// Issaa

Av isabelle hällström - 31 oktober 2011 09:31

Till Världens Bästa Mamma ! :D

Susanne Hällström.

Du som alltid ställer upp.

Är på 9 platser samtidgt om de så behövs !

Kör Alla hit & Dit.

Utan Dig - inget Mig !

Hur mycket vi än bråkar, så

kommer jag ALLTID att ,

Älska DIG ! <3


 

Grattis Mamma, på din 53 års dag   

Ett år äldre, 1 cm mindre ;)


// Issaa

Av isabelle hällström - 30 oktober 2011 22:07

... Får man va ?

Tydligen fööör nra ! Enligt Humlan . Hon e B.Ä.S.T ! <3

Var sjukt duktigt på träningen ida. Jag har liiite att förbättre ba, men ponnyn går som en ferrari ;)

Full fart fram, stopp och ... hopp ? ;)

Är sjukt nöjd, över ALLT mitt arbete med denna ponny bus . Hur hon har blivit. Hur VI har blivit ! En sådan känsla asså !

 

Ponnyn e ju Collast,Sötast,Roligast,Grymaste,Bästaste ... Kan sitta här i Timmar och skriva, men varför ? xD

Nää, 1 mening : Simple The BEST ! <3


Nu blire Beck och myys !


// Issaa

Av isabelle hällström - 30 oktober 2011 11:50

.. Kan bara bli bättre ? Hoppas jag !

Mindre regn, mera sol ;D Så ska de va jue !


Ska träffa undebara vänner ida


Middis , får vila idag ! Masso ska också vila ! Aariel får vila tills imon, då får hon nya skor :D

Och då blir det kondiskionsträning HELA veckan ! Det behövs efter Nästan 2 veckors vila. Ska se om vi kan raka henne me, Hon ser ut som en björn xD


Humlan ska tränas ida =) Ute på Alleby. Gymkhan oc. Sm nästa helg. Och ja & Humlan lännggtaarr !!!

De blir bra, tycker jag !


En bra dag = En bra Jag !

 

Snacka om att man har en COOL ponny

Love to the pony


Ha en bra söndag, det ska jag ha , eller förresten, ha en härlig söndag !

DET ska jag ha !


// Issaa


Av isabelle hällström - 30 oktober 2011 08:45

Vet ... Jag uppdaterade inte igår ! I know ...

Men när jag va hemme vid 8, käka jag och sen somna på soffan -.- Så bra gick de liksom xD

Men iaf, Resultaten från igår :


Masso :


Lc : Var lite trög på framridningen, känndes så där :/ Men på banan vakna hon till liv xD Hon var jätte duktig, hoppa o gjorde de hon skulle =) Jag kom 2:a :D


Lb : Jag red SKIT dåligt ! Eller inte i början, men dom 2 sista honderna i omhoppningen ...

På 11 ( Kombenationen ) så tyckte Masso eftersom de va ett räcke att hon kunnde göra en snäv sväng, men nää inte när de e kombenation ? STOPP ! Oka, hoppa 11 rider mot 12, vad gör jag då ? Jo rider mot FEL hinder -.- Oc sätter henne Rakt i oxern, hon skulle hoppat ...

STOPP ! 12 fel ... 4 för första, 8 för andra =( Men jag blev 4:a ändå :D Det var 1 dubbelnolla .... sen 4 fel, 8 fel, JAG 12 fel, och sen var de 4 fel i grunden :O osv .....

Jag är Super nöjd över ponnyns insatts ! <3


Sen skulle vi ta med Humlan också ... Men hon ska gå för mkt gymkhana denna veckan så funka inte =/

Då tar vi Aariel ! Nää, för hon tappar en sko och blir ömfotad :O Så bra gick de !

Så vi tog med oss Middis ?

Mamma tyckte ju inte att de skulle bli lika kul som ja tyckte men , men ...


Jag gick in i Lc iaf ..

Middis :


Lc : Hur FIN som helst ! Gick jätte bra, jag red bra ock allt ! Jag red kanske liiite för förktigt, och kasta iväg henne lite ... Men de gjorde inget =)

Kommer mot sista i omhopnningen, och låter henne gå iväg lite för mkt , så hon peta ner bommen :/ Men var sjuuukt fin asså ! Hade hon inte rivit hade jag kommit 3:a .... Men, men !


Jag tjatar på Mamma at få gå in i Lb . Tillsut lyckades jag ...


Lb: Ponnyn blev STARK ! Mot 2:an så ligger jag Helt fel. Så hon stanna ! Men sen var det ass bra hela banan ! <3 Är sjukt nöjd över hur hon skötte sig och allt ! <3


Vet att några av er, kanske tänker :

- Hur kan dom ta med en ponny dom har haft i 1 vecka ???

Jo  här e svaret :

Jag har hittat min DRÖMPONNY ! Hon är helt Perfekt ! Jag ÄLSKAR henne verkligen !

Det känns som om jag har haft henne hur länge som helst !

Det behövs Mycket träning, det gör det absolut ! Men ändå, jag och denna ponnyn passar så bra ihop. Hon e verkligen MIN typ av ponny. Och jag komme ALDRIG att ångra att jag tog med henne, För hon kan - Jag kan, nu ska bara VI lära oss avrandra !

Och de lär vi göra fooorrrtt  !

Jag ska träna, träna och TRÄNA ! Man behöver alltid träning.

Där har NI svaret :

Jag visste att VI kunde göra det, därför gjorde VI det <3

 

Ni 2 gjorde hela min dag igår, <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 29 oktober 2011 07:31

... drar jag och Mamma på Tävling =)

Ska hoppa Masso, Lc & Lb !

Och en annan ponny med ...... =)

Är sjuukt taggad, och du Masso, Heja dig ! xD

Nää, men ärligt, se upp på banan för här kommer jag och Masso ;D

 

Kolla va fint de ser ut ibland xD

Hahahahahaha ! <3


Have a good day, I will !


// Issaa

Av isabelle hällström - 28 oktober 2011 19:52

... inför imon .

Tävling.

På Masso, och ... ? Får se ..

Masso hoppar iaf, Lc & Lb =)

Och jag är REDAN nervös ? Tänk imon då ... :O Ååå herregud .. Men med Bästa ponnyn/sarna , är man oslagbar ! <3

Iallafall för mig ? Nää, dom e Bäst.Se !

 

Heja, Masso :D

Förresten, vilka ser man ? =)


Nu blire Pizza & Idol =)

Myyssig fredag asså !


// Issaa

Av isabelle hällström - 28 oktober 2011 12:52

Äntligen är Fredgaen här. Helgen e här. Lovet e häääärrrrr ! <3

Va ska ni gö på lovet då ?


Idag börjar jag lovet, i stallet.

Börjar lovet med att rida med Undebara vänner <3 Undebara ponnysar =)

UNDEBART !


Imon blir det eventuellt tävling i Alle, får se ... Ni får veta later ;)


Ska rida, Humlan idag och kanske Aariel =)

Jag får se . Vad jag hinner och orkar !

 

Okej, låt lovet, börja ....


// Issaa


// Issaa

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards