isabellehallstrom

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

En sann historia ...

Av isabelle hällström - 7 november 2011 13:57

En historia som är sann ... Som handlar om mig .... Och min älskade vän som räddade livet på mig !
Kommer aldrig att glömma vad du gjorde för mig. En ÄKTA vän är vad jag kallar det !
Den 26 november 2009 ...


Jag,Natta & Evelina skulle rida ut. Vi skulle rida galoppvägarna =)
Evelina red Wilda, Natta red Faxen och Jag Humlan.

jag fixad Humlan och red över till dom. Dom var inte klara än. Jag stod där och väntade.
:
Jag - Natta du behöver inte panlampa !! Skynda diig !!
Natta - Jo jag vill ha det ! Det e bra !
Jag - jaja, men skynda dig nu !!!

Sen red vi iväg. Pratade om allt. Jag va lite ledsen den dagen ...
Mamma var på styrelse möte med klubben, nere i landvetter. Jag skulle rida under tiden hon va där.

Vi rider in på grus vägen, och jag gör en lite dum sak ^^ Så vi galopperar iväg. Vi rider en bit tills Eve tappar sitt gummiband på stigbygeln ... Hon ville inte fortsätta.

Eve - Jag har tappat mitt gummiband .
Jag - Jaja, men de e ass mörkt ute, och jag vill komma hem NU ! Kom igen så rider vi.
Eve - Okej, men vi tar det lugnt.

Jag kommer inte ihåg något mera ... Minnet försvann där.
Tydligen så red Eve upp brevid mig och Humlan ramlar ner i diket med mig på. Vi voltar och jag ligger på grus vägen.
Jag och Eve hade ridit lååångt för Natta. Faxen var inte lika snabb ;)

När hon kommer, så tvännittar Faxen och Natta hoppar av ! Tack vare hennes panlampa såg han mig ! Hon hoppade av och såg mig, lika där. Med blod över hela mig och jag kunnde inte röra mig ...
Hon ringde 112. Och eftersom ridvägen var ny , så fanns den inte på deras Gps ...
Dom letade ett tag, och Natta försökte så bra med att förklara ! Eve hade ridit hem med Wilda. Och Humlan sprang ofc hem !

Så såg de ut efter 3 månader ....

 
Natta var i chock . Hon frågade mig efter min Mammas nummer, och jag sa det ?
**********. Så. Nu ringde hon mamma och berättade. Mamma skynda sig dit.

Jag frös jätte mycket. De va typ - 20 ute ...

Ambulansen, kom och jag fick typ 20 filtar över mig. Jag kunde verkligen inte, röra mig. Jag somnade typ igen.
 

När jag vaknade på sjukhuset, så skrek jag ... Jag hade grus i ögat och det sved. Dom sövde mig och fixade ögat. De visade sig att jag hade en blödning i ögat ...
Jag hade brutit 3 ryggkoter. 5,6,7 ...
 

Jag såg helt fail ut... Halva annsiktet var borta, 3 ryggkoter krossade ...


Jag var på sjukhuset, i 3 veckor.
Jag kom hem precis till jul.
Jag fick inte rida på 5 månader =( Inte va i skolan på minst 3 månader. Bara var hemma ...

TACK Natalie för att du räddade mitt liv ! Jag kommer aldrig kunna tacka dig nog ! Hade du inte haft din panlampa, hade jag dött ...
TACK NATALIE NYGREN ! <3
 

Du räddade MITT LIV ! <3


 

Hade det Inte varit för dig, så hade jag varit död !


Natalie Nygren, & Lurifax .. NI räddade MITT Liv ! <3

 
// Issaa

 
 
Ingen bild

Amanda Larsson

7 november 2011 16:21

Usch va hemskt de låter :( tur att de gick bra i allafall! :) <3

isabelle hällström

8 november 2011 08:12

aaa, de iaf ;)

 
natalie

natalie

7 november 2011 23:18

Fyfan vad fint skrivet isabelle, allt för dig min vänn ! Du är bäst, saknar alla dom ridturerna vi haft innan, måste bli så igen, love you <3

http://natalienygrens.blogg.se

isabelle hällström

8 november 2011 08:12

Verkligen ! Vi får lösa det !

 
Ingen bild

Evelina

9 november 2011 21:50

Isabelle, jag hoppas inte du tror att jag red hem med wilda? Jag tvärnitade så fort jag hörde natalie skrika och jag pratade med larmcentralen och förklarade vart vi var för att Natalie var ju ganska ny då och inte visste vart allt låg. Jag tappade wilda när jag skulle vända både henne och humlan på den smala grusvägen och hon sprang hem medans jag sprang från där du låg upp till busshållplatsen ovanför stallet och där mötte jag 2 ambulanser och en brandbil. Jag åkte med ambulansen till vägen och visade vägen därifrån. Mötte även Pernilla eller Susanne kommer inte riktigt ihåg vem det var. Sen när dom sa att vi inte kunde åka med gick jag och natta tillbaka med humlan och faxen till stallet. Träffade ju Jessica där och Wilda hade sprungit tillbaka till stallet själv.

/ evelina

isabelle hällström

10 november 2011 08:47

Jaha okej ... Som sagt, det e bara vad jag hör hört ! Jag har inget minne alls av den kvällen typ ... =)

 
Ingen bild

Susanne

10 november 2011 11:47

Evelina har helt rätt då jag fick samtal från Elene som berättade att Wilda kommit hem så blev nog lite rörigt o mötte Evelina när jag kom då dom höll Humlan o Faxen så tror inte någon har riktigt koll vad o spelar ingen roll då allt kan hända o INGENS FEL o måste bara understryka att modigare o bättre vänner än Natalie o Evelina var i denna stund är helt fantastiskt att ni handlade så rätt man kan göra o vet att ni bägge har lidit o våndats mycket pga detta men ni var helt FANTASTISKA o kommer alltid att vara er evigt tacksamma då detta kunde hänt vem som helst o hoppas det ger en tankeställare till alla att det behöver inte gå fort lr rida galet på nåt sätt utan kan hända precis vem som helst o när som helst så var rädda om er när ni rider o på med alla reflexer o lampor när ni är ute i mörkret nu. TUSEN TACK alla som var på plats o speciellt Natalie o Evelina som gjorde nåt enastående jobb både före o efter olyckan samtidigt som jag vet att ni hade otroligt jobbigt. TACK

isabelle hällström

10 november 2011 11:55

Jaa, de e säkert sant ! Och TACK till dig med eve

 
Ingen bild

Evelina

13 november 2011 20:19

Det är självklart att man stället upp i en sådan situation och efter allt ni gjort för mig så var det en själklarhet! Det var grymt jobbigt både under och efter olyckan men jag och nathalie klarade oss igenom det. Samtidigt som Isa va grymt stark och kom tillbaka till ridningen och är åter på topp! Tack till dig Susanne för allt stöd!
Tack för allt vill jag säga!

isabelle hällström

14 november 2011 09:56

Jag vill säga TACK eve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

???

Av isabelle hällström - 9 februari 2012 15:18

Märkte att de inte gick att kolla på länken.   Nu gör vi såhär. Min blogg heter : Nattstad.se/isabellehällström   Sååååååå Kollla nuuuuuuu !!   // Issaa ...

Av isabelle hällström - 9 februari 2012 14:24

Min NYA blogg ! Slutar blogga här och på nattstad ist !! Klicka Häääääääääär för att komma te min NYA blogg.   Klickade ni inte där ? Klicka häääääääär då =D   // Issaa ...

Av isabelle hällström - 9 februari 2012 11:53


Byter te Nattstad.Se nu ! Verkar riiiktigt bra asså. Mååånga av min avänner har det och JAG gillar de fett mkt. Så får se hur det går ! =) Länkar sen när allt e fixat oså får ni kolla och säga vad ni tkr =)   Tack bästevän som hjälper mej a...

Av isabelle hällström - 8 februari 2012 19:49


Känns liiite tidigt att gå och lägga sej nu. Klockan e liksom ba typ 8 -.- Så får la va vaken ett tag te då ! Ska kolla på Body of prouf klockan 10 =) Fett bra e de !!! Lr hur Hanna ? ;-) Börjar 10 i 10 imon. Soooooooooov morgon ! Härligt.   ...

Av isabelle hällström - 8 februari 2012 18:04


Åkte inte te Elin ida. Jag hann inte med bussen och när jag väl va hemma vill ja stanna hemma ! Det är riktigt mysigt att ba lika i sängen och vila och chilla ! Så de e va ja gör resten av kvällen =) Ba ligga i sängen. Kolla tv och lyssna på muski....

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards