isabellehallstrom

Alla inlägg den 22 november 2011

Av isabelle hällström - 22 november 2011 19:30

 

Det bästa med att fölora något, är att få tillbaka det du aldrig hade <3
Det bästa med att få tillbaka något, är att fölora något du aldrig haft <3

Love <3

 

// Issaa

Av isabelle hällström - 22 november 2011 18:32

Det finns 2 saker som va snabba ida :

  • Humlan ...
  • Jag och Matilda ...

Humlan då va . Hon e Alltid pigg. Annars e det något STORT fel ! Hon älskar att springa, gärna ass fort ;)

Ida trava hon snabbare än vad Aariel galopperade ? De e skumt.Se ! Asså, hon brukar trava snabbt, men ida var hon extrem ! Och inte kom Aariel ikapp i galoppen heller. Ha d sa Humlan ba, och stack xD


Sen då jag & Matilda. Snabba ? Nää ! Men idag hände det något konstigt ... Vi var snabba xD Asså, vi va i stallet vid typ halv 4. Vi ville rida i ljuset. Så bestämde oss för att sätta fart. men de hjälpte inte skit mkt för de va typ mörkt när vi red ut Aariel och humlan ...

Efter de red vi Också Middis och Masso. Ba lilla rundan =) Sen hem till Peter som körde hem mig =)

Va hemma 18:30 typ. De e vad jag kallar föört !

 

I'm sexi and free ! ;)

 

Fy farao vad skoj jag och Matilda hade ida asså ;)

Desperet vid 9, och Massa glass =)

Gooo tisdag kväll ...

 

// Issaa

Av isabelle hällström - 22 november 2011 17:00

Får de lov att va , så här kallt ?

Nää, de e inte ok !

Man fryser ju ihjäl !! + att de e redan mörkt och klockan e typ 5 :/ Inte skojj inte =(


 

Rider med undebara Matilda ida


Och vet ni ? Ikväll kommer Desperate House wifes ;)

Och jag e helt säker, ida ! ;)


// Issaa

Av isabelle hällström - 22 november 2011 12:48

.. Åå humlan och min resa asså ... Herregud !


Mamma hittade annonsen , på Hastnet.se. Vi kolla, lite och mejla dom. Hon stog i Nyköping ? men vi bestämde oss för att åka upp. Jag Pernilla och mamma . Resan var lååång ! De ligger över stockholm typ :/

När vi kommer upp, så bodde hon på en liten jätte söt gård. Hon stod redan i gången. Jag var 10 år gammal. Ser världens sötaste ponny ! Hon var ju galopp ponny då. Hade vunnit SM när hon va 5 år. För 2 årsedan . ( Jag var där 2008 ) Okay tänkte jag, vart ska jag rida ?

- Ner till ängen.

Vi red ner, och när vi kom ner berätta hon att de var där dom tränade sina galopp-ponnysar . Humlan var jätte pigg. Skritt och trav gick bra. Sen i galoppen ... Hon kunde inte fatta rättgalopp, och inte hålla den :/ Men jag red och hon var Stark. Speciellt i vänster varv. När jag var klar jag jag med Humlan och Nilla lite längre bak. Hon sa till mig :

- Vad tycker du ?

- Hon e jätte stark. vet inte om jag vill ha henne ...

- Du, tor du Ärligt talat att jag åkt till NYKÖPING med tom transsport, för att inte få med mig ponnyn hem ???

Nää, Du tar henne !

- Okej !

Mamma och dom gick in och skrev papper,och jag stog i stallet med Humlan. tankarna snurrade i huvudet. Jag hade fått en skit snabb ponny, som inte kunde hålla eller fatta rätt galopp. Hon hade Aldrig hoppat. Någon enstaka träning liksom ... Åå herregud ...

Vi åkte hem och lämna henne. Nästa dag Tävlade jag. Efter det var de hem och rida min Nya fina ponny .. <3

 

Hoppa, okay de kunde hon.


Mycket arbete på ponnyn. Jag la ner sjukt mycket tid och kraft.

Hon gillade inte kombenationer. Hon hade Inga problem med höjden. Men aldrig att hoppa en kombenation asså ...

Jag försökte men de gick verkligen inte. Jag tävlade på Lc-Lb nivå. För jag kunnde ju inte hoppa La förrän ponnyn hoppade kombenation ?

 

Första gången i Varbergs hoppet ...

 

Och jag var 6:a. Det var en Lc.

Sen i Lb vägrade jag ut mig - I kombenationen.


Den 26:e november 2009, var jag och Humlan med i en olycka. Jag hade ingen väst på mig, så jag bröt 3 ryggkoter och halva ansiktet var borta ...

Fick inte rida förrän i slutet av Mars :/ Då hade ponnyn stått i 4 månader. Ba att skritta, i en månad och sen i gång igen. Det gick inte bättre nu ..


Åkte till varberg ( Och en hel del andra tävlingar med ofc ) men det gick inte bättre :/

Torsdagen den 17:de agudti, var jag och Humlan med om en olycka till ..

jag hoppade över henne å gymkhana träningen, hamnade mellan backbenen och brött näsbenet ! Lyckat !

Fick inte rida förrän i oktober . Inte ens va i stallet =(

Sen i jul, så släppte ALLT !  Ponnyn hoppa ALLT !

Men gissa va som hände ? - Jag blev för lång :O Ååååå !

Men eftersom det var mitt sista B-ponny år, fick jag tävla henne ändå =) Var ba 2 tävlingar innan varberg, och de gick super ! Åkte till Varberg. 3:a i Lc. Nolla i Lb , sen A-final ...

Fick ett stopp i sista kombenationen, Men jag drev inte - SÅ Mitt fel !

     

Efter detta åkte vi till, falköping. Tronspelen typ.

Första klassen : 3:a.

 Andra klassen : VANN :D

3:dje klassen i pet, låg in i kombenationen !

Så J*vla grym !

 

Många hade ögonen på Humlan. många kom fram till mig ocgh frågade 

- Vad är detta för en ponny ? Och massa sånt.

 

Bästa Tävlingen på HELA året ! Så sjukt nöjd asså ! <3


Efter detta var jag tvungen att fokuera på Gymkhanan. Jag skulle rida indivudella SM .

Massa träning och de slutade såhär ..

 

Så man komme rin kommer man ut ! ;) Vi var EN poäng ifrån 2:an .. ;)


Sen våran sista tävling :


 

Hon var grymt duktig. E riktigt stolt över henne !


Nu finns det antagligen ingen mera Tävling för oss.

 

Vi tog oss från Botten till Toppen ! <3


Hade jag kunnat så hade jag gärna haft kvar henne ett år till och försökt kvala till Sm nästa år. Men e ju 13, och för lååång !

 

Världens Bästa B-poony ! <3


Det har varit mycket ont i den här resan. Massa, skrik, massa tårar, massa jätte besviken jag. Men ändå, jag gav Aldrig upp hoppet om att lyckas och de var vad VI gjorde ! <3

 

// Issaa
 

Av isabelle hällström - 22 november 2011 12:40

Slutade 12:20 ida =) Hade pedagogisk eftermiddag så skulle slutat vid 13:00 men ist för att harast och sen 15 min Matte så sluta vi ! Gött !

Skolan va ganska chill ida. Hade ba 4 lektioner ;) Ett-Pass, Idrott, No, Teknik ;)

Slapp asså, Matte och Tyskan ;) Goo da !


Imon blir dan ännu gooare asså !

Slipper antagligen stallet. Ska på bio, och kanske gö en sak innan de med, men får se .. ? Är inte helt hundra asså !

Ska se nya Twilight, filmen =) Med Matildaoch Peter. Kommer bli awsome !

Så goo dag idag & Imon ;)

 

Masso <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 22 november 2011 10:45

.. Hatar ..

  • När killar säger att Hamburgare e hästkött ....
  • När någon säger : Jag smsar sen, och sen inte smsar ?
  • När folk som e min "vän" snackar skit om mig. Sånt e så Falskt !
  • Om man berättar något man Inte får berätta !
  • När någon dissar mig !

Detta e ba 5 saker .. Tänk vad lååång listan kunde blivit ;)


Varför säger killar så ? Jo dom e ba avensjuka ! Och dom e omogna !


Varför säger man en sak man inte håller ? Ba för att de ska låta bra eller ?? Nää, skippa de asså !


Säg sanningen ist ? Så Falskt så de finns inte asså !!


Måste man säga de ? Nää. Inte om man inte får säga de ? Säg något du får säga ist !!


Jag hatar att bli Dissad ! Nää gör inte de, utan säg ist att du typ inte orkar med mig xD

 

Hästar e INTE hamburger kött !!!!! Dom e fina, vackra, Gryma djur !! <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 22 november 2011 08:07

Hann jag ? Vakna 07:30 ida. Och började 8 .... Upp fixa mig, klockan var 10 i .. Ut med hundarna ... Klockan blev 5 i 8. Sprang till skolan, och vips jag va i tid ;) Så grym e jag !

Gött att va i tid ;)


Dagens ida vettö ...

Rida Middis & Rida Humlan, tror jag rider med Matilda =) Gammla vanliga ^^


Massa tidsinställda inlägg kommer under hela dagen =)

 

Don`t ever look back, Don`t ever look back ...


// Issaa

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards