isabellehallstrom

Alla inlägg den 28 november 2011

Av isabelle hällström - 28 november 2011 20:10

Känner mig ganska duktig ida ! Förrutom i morse, så red jag 2 ponnysar till ...

Först red jag Humlan med Matilda som red Oliver =) Galoppvägarna e inte skiit mysig i mörker ... Men innan sista biten så kommer de en tjej :

- Åå, gud trodde de va en älg till :O Jag mötte en där borta ( Dit vi skulle ), så akta er !


Shiit . Fort fram asså ! Både jag och Matilda var ass rädda. Och galoppera forrrrt ! När vi precis ska in iskogen, ser vi älgen. De stog och stirra på oss :O Läääääskigt !


Sen red vi Aarieloch Masso ! Masso var GALEN ! Hon stog typ ba på 2 ben xD Aariel ville också, men nää, inte de ;-)

Hahha, dom va sööta <3

 

Jag dööööör, va han e SNÖGG !


Tack Matilda för idag <3 I <3 U


// Issaa


Av isabelle hällström - 28 november 2011 17:45

Mina mål e STORA ! Jag vill mycket. Jag vill lyckas. Jg har så många runt om mig som stöttar mig. Min Mamma & Pappa. Alla vänner, mina syskon <3

Och mig själv ... Ibland sätter jag för stora krav på mig själv, och när jag inte fixar dom blir jag sur - På mig själv !

För jag vill och kan så mycket, och när de inte funkar så ... Aah, e de inte bra, helt enkelt !

Man blir ofta dömd av människor. Amen du ska kunna de, och de bla, bla, bla ....

De va som vi va på en Tävling och någon sa till min kompis :

- Du har varit med så länge så du ska kunna de ?


Men dom som bavarit med i 1 år, i jämfört med dom som varit med i 5 år ? Spelar de någon roll ?

Ska hon tänka på det mera ? Nää. Samma regler för alla !


Att bli dömd, de har jag blivit alldeles för mkt. Vet att jag har blickar på mig när jag sitter på Humlan - För jag e för stor ! Men Varför gör jag de ? Har ni tänkt på de ?

Nää. Jag gör ju de för hon vill till en ny liiiten ryttare, då måste hon ju synas !

Och hon trivs med att ha mig på ryggen ! Annars hade jag ju inte ridit henne, eller ?


Men vissa folk e så. Dom dömer andra. Tänker inte så mycket på sig själva , utan fokuserar mera på att föstöra för andra ! De e ba slöseri med tid ! Lyckas själv ist, så ska du få se ;-)

Men de e skoj att snacka skit - Men inte att ta den ?

Jag hade aldrig, lyckats utan alla runt omkring mig. Som stöttar mig och fins där.

Alla som vill mig väll - Vill jag väll !

 

Va nöjd me de du har, och gör något bra av de !


// Issaa

Av isabelle hällström - 28 november 2011 16:14

.. Ska jag till stallet. Ska rida med Matilda =) Har ba Humlan ida. Men Emma sms och sa att hon inte kunde ta Masso så får ta henne med ! Men rider nog ba Humlan .


De var en som sa i skolan förut : Aa så e de om man har hästar !

( När jag sa att jag red en ponny INNAN skolan också )

Och Aah de e sant ! Man kan inte ba, ta ponnyn när man vill. Utan man Måste ta ponnyn dag i och dag ut ! Ska dom kunna tävla så måste man träna, ut i skogen och sätta muskler. För annars funkar de inte !

Jag har STORA krav och mål. Och ska jag kunna nå upp till dom måste, jag fixa annat också. Jag måste träna ponnysarna när jag måste. De e inte alltid skojj, nää men de måste göras !

Så vill man lyckas och komma någon stanns, så Måste man fixa de också.

Jag vill - Jag ska !

 

Så nu åker jag upp till stallet IGEN, och rider undebara Humlan <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 28 november 2011 13:24

Jag känner mig ganska osmart ... Verkligen Osmart !

Satt i klassrummet, och Valle fråga :

- Vad har din pappa för bil ?

- Volvo .

-Motor ?

- Turbo =D

Hahahahaha !

Och massa andra osmarta saker .. Blond.Nu !

 

Yeeaa, vad jag e smart !!


// Issaa

Av isabelle hällström - 28 november 2011 11:50

Shiit vilken morgon asså !

Sov inte mkt inatt .. Hmm ... ;) Mamma väckte mig klockan 06:30, och då skulle man till stallet . Jag som hadde sovmorgon till 10, för jag börja 11 ? Nopp, stallet blire ist ;)

Kom till stallet, och fixa Middis. Satt på undebara ponnyn klockan 8 =)

Då känner man sig Stolt !

Hon var riktigt fin ida ! Vi bråka la liite men , de va ändå lugnt liksom ! Ponnyn går MYCKET bättre !

Hoppa bana på 1,10 och de gick Super ! Hon satnna 2 ggr men mitt fel. Jag red i typ Gangster galopp xD

Tatt lugnt fröken !( Bilder och filmer kommer , hoppas ja ! )

Vi fixat de lätt, och jag börjar verkligen komma på hur jag ska rida henne nu ! =)

Förra träningen kunde jag inte hoppa 90 cm utan att hon fick rädda mig ... Nu hoppar vi 1,10 utan problem !

 

En Äkta Svart Stjärna ! <3


Gött å komma hem 10:40, när man börjar 11 .. !


// Issaa

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards