isabellehallstrom

Alla inlägg under augusti 2011

Av isabelle hällström - 20 augusti 2011 10:38

Tjjenare :)


Det blir en riktigt Chill dag idag asså !!

För snart ska jag äta våfflor, sen till Landvettre. Ska kolla på när ankorna släpps xD

Efter det - Stallet. Fixa för hästarna och rida Surprice :) Vet inte om det blir någon tävling imon... Dom har förlite parkeringsplatser så dom kan inte ta imot mera :(  Men om man kunnde sam åka med nån så funkar det ju !? Men ja får se...


Ni får veta ikväll :) Eller vet ni någon tävling imon Lc typ ?? Inte så långbort från gbg ?? KOMENTERA ISF !!


Jag och Aariel vill ju tävla !! <3

  Hon vill - Ja vill - VI vill !! <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 19 augusti 2011 19:52

Tjja <3

Nu blir det snart mat. Äntligen xD


Imon ska alla ponnysar vila :) Ska bara göra iordning, och fixa för Tävlingen på söndag :D Taggar om nu ;) Jo, just de, jag ska ju rida Surprice imon juu xD Haha, bra minne där iaf xD Kameran ålder med imon :) Får se om det blir en tur till Lisse imon kanske ?? Någon som vill ditt ?? Komentera eller messa isf ;)

 

Min 3:dje tävling typ på Masso :) <3


Men nana gott nu så hörs vi imon :)


// Issaa

Av isabelle hällström - 19 augusti 2011 16:36

Tjja <3

Hemma rån en piss tävling ...

Kan ju börja med att berätta att det SPÖ regna hela tiden där uppe :(

Men iaf Resultat :

Lb : Ville inte alls gå framåt. Lyssnade inte när jag skänklade på henne eller ngt !! Hopade ganska bra, och hyffsad ritt. Till kombenationen, så stannade hon påväg in. jag la handen och smacka :O Inte bra det asså !! Så fick 4 fel ... Men e Nöjd !!


La : Banan var SÄMST !! Har aldrig ridit på en sådan dålig banan. Och jag skojar vekligen inte. Helt värdelös. Det var gäggit och groppit, och Blllläää !! Poinnyn ville inte galoppera alls. Hoppade 1:an och stanna ut sig på 2:an :( Men ingen bra bana. Och jag blev lite sen, så hann inte rida fram så mycket, så hon var inte varm alls. Så får nog faktiskt skylla på det !!

Även om hon kanske inte hoppa ida, så kommer hon att gö det. Inget bra underlag, ponnyn var kall, hade ingen galopp, det spöregna, båda var trötta. Vad förväntade jag mig ?? Den som vann hade ju 9 fel, typ så tjja ... Var 7 startande, 5 ute :/


Även om det inte gick bra idag, så blir det Tävling om typ en månad på Humlan i hoppning :) Får se klasser, men nu hem och Träna :)

Träning, ger färdighet ;)


På söndag e det ju tävling med finaste Aariel på Råda :) Ld, Lc :)

Nästa helg med, med Masso och Aariel :)

Helgen efter det e det SM i Gymkhana med Humlan och eventuellt med Surprice ;)


Så en hel del tävlingar frför mig !!


Har fått min kamera nu :D

Såå nu blir det nya bilder nästan everyday :D Happy, Happy, Happy xD


Nu sitter ja hemma och chillar. Var pisse blöt och ville inte va i stallet mer, så mami körde hem me ;)

   Fiin ponny juu !! <3


// Issaa

Av isabelle hällström - 18 augusti 2011 21:17

Tjja <3


Var ju på Ullared idag. Vill ni veta vad jag köpte ?? Iaf så vill jag berätta ;)

  • En svart (Asss snygg ) kofta
  • Ett par jeans
  • 5 par trosor
  • 2 Bh-ar
  • Nackerlack
  • En svart väska
  • Cindras fördelsedags present
  • En Jacka

Det var allt :) Bilder kommer imon efter Tävlingen. För vi glömde att åka till Nilla och hämta den :( Men imon bitti så hämtar vi den, så mamma kan filma mig :D


Imon e det ju Tävling, på Gfrk :) Tar bara med Humlan, för Masso ska vila lite nu !! <3

Hoppas vekligen att jag hoppar La ;) Åååå, jaa vill <3


Red bara Aariel idag. Hon var väldigt piiig, men fin !! <3

Kunnde inte rida Surprice idag. För hon hade tappsko, så får vänta tills hovslagan kommer ist ;)


Men nu ska jag nana. Vet att det e lite tidigt, men ska upp 5 imon bitti, så jaa.


God Natt :)


// Isssaa

Av isabelle hällström - 18 augusti 2011 09:44

Tjja :)Nu e jag , Jessi o Robert och Maja ofc påväg till Ullared :DSkojjigt ;)Ikväll ska jag rida Surprice och Aariel :)Humlan får vila för imon e det tävling på Gfrk :DHoppar Lb. Går hon bra startar jag La :D Guud vad jag e taggad asså !! Det finns så många människor där som jag vill bevisa att jag och Humlan kan !!Det e ingen som har trott på oss , men nu <3 Men vi hörs ikväll :)//Issaa

Av isabelle hällström - 17 augusti 2011 18:52

Tjja <3

Jag har Världens bästa ponny !! Humlan var GRYM, idag :) Ärligt talat, hur fin som helst. Var lite jobbigt i markarbetet, och ville inte bråka me henne ida så sket i det totalt !! I början så försökte jag men hon ville inte så, jaja, det e lugnt xD

Man behöver inte alltid va på humör ju !! Men hoppa det gjorde hon !! Hur bra som helst. Hoppade allt. 3 kombenationen också. Hoppade bana på 90-1 meter och hon bara hoppade ;) Bara flög över verkligen. Jag e riktigt nöjd !! Min ridning idag, var bättre också :) Japp, ja e nöjd !! <3

   

Bäst e du !! <3


Nu ska jag äta mat xD Men imorgon vid 9, bär det av till Ullared :D Ska hanlda massor ;) Imorgon får ni veta vad :) Humlan ska vila imon, Aariel ska gå en sväng, Masso en sväng med :)

Så ser min dag ut ;) Min kamera har pappat lämnat, till Daniel ( Nillas sambo ) och han ska g den till Nilla så jag kan få den xD Ganska jobbigt, ja ve men det funkar ;) Hahaha xD


Vad ska NI gö imon då ??


Hörs tomorro :)


// Issaa

Av isabelle hällström - 17 augusti 2011 10:26

Tjja <3

Har precis varit ute med hundarba bu :) Var ute i typ 20 minuter bara, för dom tyckte inte det va kul xD

Haha <3


Men idag så ska jag träna Humlan nere i paddoken :) Ska hoppa igenom 3 kombenation också. ( Ifall den kommer på Tävlingen ) så vill jag inte stå där , liksom ;) Men mest markarbete ;) Får se om det går bättre idag !?

Hoppas pappa inte glömde kameran idag, för det gjorde han såklart igår xD


Men nu ska jag Äta !!


// Issaa

Av isabelle hällström - 16 augusti 2011 22:23

Tjja <3

Det vat kul att bada idag. Fick göra något annorlund lite, så , riktigtskönt asså !!

Efter det så åkte vi hem till Nilla och käkade pannkakor :) I <3 Pannkakor xD

Sen blev det stllet, och jag red Humlan :)

Hoppade Aariel efter det också.

Det gick bra men samtidigt inte. Jag vill för mycket. Jag har för höga krav på mig själv och på ponnyn !! Jag vill att hon ska gå i form hela tiden, bära upp sig i galoppen, hoppa i från när hon ska gö det liksom ... Men det funkar inte så. ja vet men ändå ....

Hon e ju bara 6 år. Men jag vet att hon kan, att jag kan, att VI kan !! <3

Det e därför kraven bara blir högre högre, för mera vi tränar :/

Vet att jag inte borde ha såna höga krav. Att jag borde ta det för steg till steg .. Men det går typ inte. Jag ser vad ponnyn, kan och vad VI kan och då bara blir det så. Hon arbetade på bra idag. Men hoppningen var lite sämre. Inte från hennes sida men från min. Vet att man inte alltid kan rida perfekt. men när folk e där som man ser upp till, så vill jag visa att Jag kan och e duktig liksom :)

Aariel e lite svagare i vänster varvet. När man ska hoppa blir hon lite osäker ,men hoppar. Men det blir ju inga Gryma språng :/

men i höger e hon Grym. Tar för sig och hoppar högt och Allt liksom.

Men när jag känner hur det inte går bra, för att jag rider dåligt, då krachsar allt !! Jag blir sur och iritterade, och det går såklart ut över Aariel, även fast det inte ska det. Och det e ännu mera mitt fel !! Ponnyn var Grym , det e det viktigaste för Mig !! <3

Aja, nublir det glass :

Ny dag imorgon, nya tag !! <3

 

Du e den Bästa !! <3


Hörs tomorro ;)


// Issaa

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards