isabellehallstrom

Alla inlägg den 12 december 2011

Av isabelle hällström - 12 december 2011 15:30

.. Måste till stallet ida. Tänkte va hemma och ba chilla tills mamma sa :

- Emelie ville inte rida Humlan.

- Varför ??

- För hon kom inte ens ut på gårdsplan innan hon började galoppera runt ...

Hahahahaha !!

Hon e la för ball ;-) Masso och Aariel e uthyrda. Middis får ofc vila. Hon har varit GRYM hela helgen så hon får tat lungt nu. Humlan , som sagt Måste ja ju rida ;-)

 

Älskade ponnybus <3


// Issaa


Av isabelle hällström - 12 december 2011 13:19

.. Jag kanske inte vann , i Greva men jag lärde mig mkt !! Jag lärde mig hur jag ska rida Middis. Hur jag MÅSTE rida Middis , för att de ska funka. Hon kan svänga hon kan hoppa , men ridningen där i mellan e Viktigast. Jag lärde mig att man kan inte sitta tbx , och ba - Hoppa nu, sväng här, galoppera - STANNA ! Nää, de e mera så.

Vissa säger att de e så lätt att ba sitta där på sin ponny och ba rida. Men de e de inte !! De krävs mera. De kräns MYCKET mera. Av både mig och hästen. Man måste ha en ponny som VILL hoppa. Vill den inte kan man inte tvinga den.

Många kämpar mkt för att lyckas. Man kanske inte har pengar och e rik som ett troll, men så länge man försöker och vill så fixar man de. Så länge man tror på sig själv så klarar man de.

Jag kanske inte vann i Greva. Jag kanske inte red perfekt hela tiden - Men jag försökte.

Jag ville göra de. Klart man vill Vinna heeellllaaa tiden och ba - Kolla jag e Bäst !!

Fats om man ba sitter och drar och flänger runt så e man inte Bäst !! Man blir aldrig Bäst.

Men sätter man upp ett mål och försöker nå de , så blir man bäst - För sig själv.

För om man får en ponny för 100.000 och hoppar Mvs, så har man en BRA ponny som man kan lära sig mkt på.

Eller så köper man kanske en ponny för 30.000 som e exakt lika bra !!

Så länge man når sin mål, och e stolt över sig själv - så e man Bäst !!

 

Jag och Nellie i Lördags. Denna cheyen har fått mig att förstå att man måste inte va BÄST för att va nån - Man behöver bara vara sig själv ! <3


// Issaa


Av isabelle hällström - 12 december 2011 10:08

.. Dålig uppdatering igår - Ingen alls vill säga ...

Men, film kommer, allt ligger kvar i husbilen så ikväll ;-)


Hon var hur fin som helst i La. Hon har ALDRIG gått så bra !! Hon var pigg och framåt och verkligen ville göra de. Vi rev 7:an för vi kom lite för nära ... Men skit samma. Jag har ALDRIG ridit så bra på henne som då. Hon har inte gått så bra !!

Hon var verkligen frammmååååtttt. Jaja jag fixar de liksom ;-)

Tror tillochmed att hon gillar att hoppa när de blir högre ??

 

Middis trivdes bra i box. Lilla sötan <3


Nu e de gött att va hemma fast jag vill va kvar i Greva ... <3


// Issaa

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Omröstning

Tjej eller Kille ??
 Tjej
 Kille

Kategorier

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards